8/19/2010

buah laici pon ada lemak khinzir

Hye..
Terasa lama xupdate belog..
bukan kerana malas,tapi kerana kesempitan masa.ouh,hanya alasan semata mata.haha
oke.xnak cakap byk.penat la.dh puasa neyh.korunx puasa x?haa.KANTOI.haha.diam2 suda.
Terkezut tadi bila dapat taw buah laici yang dalam tin tuh pon ada lemak khinzir.
Ishhh.semua nak ada lemak babi,habiz tuh kita nak makan pe?
ini adalah email yang dikirim beliau.sila luangkan sedikit masa untuk kepentingan kita bersama...
Istaghfarlah kita banyak2. Entah berapa kilo dan benda2 ni espsecially buah Lychee tu yg dah
kita telan dgn begitu lazat.Tau-tau adalak campur benda2 haramtu..
Tak tau nak makan apa dah. macam2 lani..makan biscuti ada melamine.. makan buah2 dlm tin ada extract khinzirlah.

Apapun kita hati2lah jgn beli dan suapkan ke mulut kita dan anak2.
KESEMUA YG DI ATAS ADA MENGANDUNGI LEMAK BABI/KHINZIR.
JAKIM telah menghantar surat pada semua retailer supaya tutup tanda
halal pada produk tersebut.
"Narcissus" is an established and well known brand associated with high quality China canned food and seasoning such as whole mushrooms, asparagus spears, lychees, spiced pork cubes, stewed pork chops etc. The range of "Narcissus" food products, which is very well demanded in many parts of the world, include :
Canned Meat
Canned Seafood
Canned Fruits
Canned Vegetables
Seasonings
di atas adalah barang2 keluaran narcissus.

Kepada semua muslimin dan muslimat tolong sebar2kan info ini kepada umat islam yg lain.


pesanan penaja;harap kita semua menghebahkan kepada kenalan2 kita dan memboikot

21 comments:

diana said...

ish..ish..
sebab tu la kita kena banyak kan produk
orang islam dalam pasaran..
ni semua dari syarikat2
bukan islam ni..
payah betul la dengan dia orang ni..
tak sensetip langsung..

budakmengong said...

yaya..kerajaan ptot pndg series ar mende cmneyh.xkn nk jamu rakyat nan mknn haram.haish..

dunspeak♥ said...

erk..lychee tu dah selalu telan..tak sangka lak ada lemak khinzir..iskk..apa nak jadi ngan dunia ni oiii~

Malek Ku said...

kc detail sket

sop said...

sbb tu perlu semak kandungan makanan tin yg kita tak pernah tahu..
thx atas peringatan

budakmengong said...

dunspeak;yg dh tln tuh nk cmne agy.t'pkse ar.hope kte sume x telan dh bende tuh

malek;mende neyh pn dpt dri email,nty tye dy laen.

sop;btol2.pas neyh kne aty2 law nk bli mnde lam tin neyh.

manggosteen said...

err.mm penah mkn je laici tu..

Syima Emi said...

eh, aku penah makan laici tin last tu ..biar betik ade lemak babi. gelap perut wesss...

budakmengong said...

mango;yg dh pnh msk lam perut tuh t'pkse lah.tp pas neyh jgn beli dh aw.ssh ckunk neyh,nk beli brg mknn mmg kne belek dy pnye kndgn kt tin tuh.tp neyh bru mknn dlm tin,klw yg fishboll,chicken boll ape bnde tuh konfem dorunx ltk kn ugk..

syima;yg dh msowk lam pewot tuh t'pkse lah d'halalkn,xkn te nk samak plak.hehe.tp jgn mkn mknn tuh klw kita was2.

manggosteen said...

tu la..risau tol nk mkn skrg..
dgr crite daging mekdi pun tak berapa halal..
tatau la..

budakmengong said...

manggo;mekdi plak?hadehh.pas neyh kte mkn angin jelah.konfem halal.hehe

manggosteen said...

haha.tadi aku jenjalan blog..jumpe ni..
mekdi halal..
http://wanmus.com/mcdonalds-malaysia-dijamin-halal-kenyataan-baru.html

munna said...

betul ke ni.. bln pose ni hari tekak nak minum air lychee je

najihah sahami said...

owh..yeke??laici tin tu selalu gak bli...haisy...haruskah ku samak tekakku??

thanx 4 da info...

jijie said...

aduhai.. dulu pernah beli tu... huhu...
thanx for da info

HaNTwO said...

mak aiii maknanya aku pernah mkn la ni...cis bedebah sungguh laici tin ni..

Aidi-Safuan said...

ini memang betul disahkan ke atau dapat dalam forward emel je nih? hati-hati dengan forward email sekarang nih. kalau salah, dah dikira fitnah. :)

misyamissyou said...

yg hijau2 tu semua mmg xbeli..tapi slalu nmpak laici tu kat kedai2 makan..

syAzAnA said...

oooo. begitu. huhu. sedeynya. dah lah sedap lak tuh. adeshh. tengs for the info!

Lola Hudson said...

wahhh... gler kentang... lychee ngn cendawan butang uhh... pttny kerajaan btindak agresif... byk bnd xhalal diberikan tanda halal...aishhh...duniawi

budakmengong said...

manggo;naseb mcd tuh halal,klw x,konfem x g dh.haha

munna;minum jelah air laici yg bkn dtg dri tuh,slmt sket.hehe

najihah;klw bule utk samak tekak,pastu diriku melakukan benda yg sama(ayt xbule belah)haha

jijie;xpe lah,pas neyh jgn beli dh..


hantwo;bedebah ugk pemilik klg yg proses laici tin tuh.huh


aidi;kte nye,mende neyh dh un dh disahkn..jakim pon dh hntar surat utk pembuangn logo halal tuh..


misya;alhmdlilah ar klw xpnh bli tuh.ckunk neyh kne aty2 sket bab nk bli mknn neyh..1malaysia lah katakn..huhu


syazana;xpe,byk agy bende laen yg sedapp.kn=)


lola hudson;hope ad operasi/penyelidikan d'jlnkn balek bab haram halal mknn neyh

Search This Blog